
Nasz nowy sklep posiada liczne funkcjonalności, które nie były dostępne w miejscach, gdzie sprzedawaliśmy poprzednio. Oto kilka porad i wyjaśnień, które powinny ułatwić poruszanie się po tombanknoter.pl
Wyszukiwanie i wybór
Jest kilka sposobów, żeby odnaleźć poszukiwany walor lub sprawdzić, co pojawiło się nowego. W menu bocznym (po lewej stronie) mamy listę kategorii, obejmującą banknoty świata z podziałem na kontynenty, banknoty polskie, pieniądz zastępczy (notgeld), literaturę i katalogi itd. Każda z kategorii "kontynentalnych" ma oczywiście rozwijaną listę poszczególnych krajów. Osobno zostały wyprowadzone banknoty polimerowe, cieszące się szczególnie dużym zainteresowaniem kolekcjonerów - z tym że te same walory można oczywiście znaleźć również w kategorii dla danego kraju.
Link do kategorii "Banknoty polimerowe" znalazł się także w górnym menu. Jako osobną kolekcję wyodrębniono tam również banknoty z wizerunkiem królowej Elżbiety II. Wprowadziliśmy też dodatkowo kategorię "Banknoty świata A-Z", czyli wszystkie banknoty zagraniczne zebrane w jednym miejscu. Wybierając sortowanie "od najnowszego produktu" można tam łatwo sprawdzić, co ostatnio zostało dodane do naszego sklepu. Jeszcze szybciej znajdziemy nowo dodane egzemplarze w galerii "Ostatnio dodane", znajdującej się na stronie głównej, tuż pod ramką tekstową.
W górnym menu znajdziemy także kategorię "Nowości". W niej znajdują się walory które pojawiły się na rynku w ciągu ostatnich tygodni lub miesięcy. W każdej kategorii lub kolekcji istnieje kilka możliwości sortowania, w tym alfabetycznie oraz od najniższej lub najwyższej ceny. Ostatnio dodaną grupą są banknoty w gradingu PMG.
Koszyk
Każdy walor aktualnie dostępny w sklepie ma aktywny przycisk "do koszyka", widoczny zarówno na stronie danego przedmiotu, jak i w galerii danego kraju lub kolekcji. Koszyk został zmodyfikowany tak, żeby nie trzeba było wracać do listingu po każdym dodaniu produktu. Można oczywiście kupować więcej niż jedną sztukę, a jeśli dostępna ilość zostanie przekroczona, w koszyku pojawi się odpowiedni komunikat. Produkt dodany do koszyka przez pomyłkę lub nadmiarze można z niego łatwo usunąć.
Jeśli dany walor został wyprzedany, ale jest nadal widoczny, można skorzystać z przycisku "powiadom o dostępności". Gdy pojawi się w sklepie ponownie, zostanie wysłana automatyczna wiadomość e-mail. Zachęcamy do korzystania z tego przycisku, bowiem daje nam to informację, które walory są szczególnie oczekiwane.
Po skompletowaniu zamówienia otwieramy koszyk, lub używamy przycisku "Do kasy".
Składanie zamówienia
W koszyku pod listą produktów po lewej stronie wybieramy formę przesyłki, a w kolumnie obok sposób zapłaty. Następnie klikamy "zamawiam". Jeśli wybraliśmy paczkomat InPost lub Pocztex z odbiorem w punkcie, należy zaznaczyć miejsce odbioru (wybór z listy lub z mapy). Dostępne formy wysyłki są opisane w dziale Obsługa klienta w dolnym menu. Po złożeniu zamówienia kupujący otrzymuje potwierdzenie e-mail. Płatność następuje tradycyjnym przelewem na konto, lub za pośrednictwem szybkich płatności. Szczegóły na ten temat znajdują się na stronie Metody płatności. Dostępna jest płatność natychmiastowa Blik (najbardziej popularna) oraz przelewy on-line z głównych banków polskich. Od lipca 2024 oferujemy również możliwość zapłaty kartą płatniczą (Visa, Master Card) oraz w systemach Apple Pay i Google Pay, zaś w lutym 2025 pojawiła się możliwość płatności z aplikacji InPost.
Dla zmówień od 300 zł przesyłka krajowa jest gratis.
Konto
W naszym sklepie mogą kupować osoby niezarejestrowane, rozumiemy bowiem, że nie każdy ma od razu ochotę zakładać konto w nowym miejscu. Jednak założenie konta niesie ze sobą istotne korzyści pod względem komfortu obsługi. Klient zarejestrowany ma podgląd statusu realizacji zamówień, śledzenia przesyłek, może też sprawdzać historię swoich zakupów, jak również nie musi za każdym razem wpisywać danych adresowych. Osoba zalogowana może się również zapisać na abonament newslettera oraz korzystać z przechowalni (przycisk dodania do przechowalni znajduje się na stronie przedmiotu).
Przechowalnia
Tuż pod przyciskiem "do koszyka" można znaleźć link "dodaj do przechowalni". Przechowalnia służy do zapamiętywania na koncie klienta produktów, które być może zamierza kiedyś kupić, bez konieczności ponownego wyszukiwania. W tym czasie można kupować inne produkty, nie blokując sobie koszyka. Zaletą przechowalni jest również możliwość podejrzenia jej zawartości na innym urządzeniu, po zalogowaniu na konto. Uwaga: dodanie do przechowalni nie jest równoznaczne z rezerwacją przedmiotu.
Łączenie zamówień
W naszym sklepie można łatwo łączyć więcej zamówień do jednej przesyłki. Jeśli ktoś chce sobie zapewnić jakiś walor, ale nie płacić od razu, może złożyć zamówienie z opcją płatności "zwykły przelew". Zamówienie będzie spokojnie czekać, aż się więcej nazbiera, na przykład do osiągnięcia kwoty dla gratisowej przesyłki. Gdy widzimy więcej zamówień od tej samej osoby, scalamy je w jedno i wysyłamy powiadomienie e-mail ze statusem "zaktualizowane"